Wie zijn je soft opt-ins?

office-620823_1920

In de vorige post ging het over de single en double opt-in en om het je nog even makkelijker te maken bestaat er ook nog de term soft opt-in. Wat houdt die term dan in?

Artikel 11.7 lid 3 Telecommunicatiewet geeft je de mogelijkheid om op basis van een bestaande klantrelatie gebruik te maken van elektronische contactgegevens die bij de verkoop van eigen product of dienst zijn verkregen.

Voorafgaande toestemming?

Op basis van de soft opt-in heb je geen voorafgaande toestemming nodig om je eigen klanten te mailen met aanbiedingen van eigen (gelijksoortige) producten of diensten. Je moet de klant bij het bestellen wel aangeven dat dit gaat gebeuren en hem de mogelijkheid geven dit te weigeren. Zorg er ook weer voor dat er een afmeldmogelijkheid in het bericht staat.

De soft opt-in geeft je een mooie mogelijkheid om je klanten een leuke aanbieding te sturen!

Imke.

Een reactie op “Wie zijn je soft opt-ins?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s